[VIDEO] Coretan Aliff Syukri Apa Dia Buat Untuk Ayah Beliau Sehari Sebelum Dia Pergi Buat Ramai Sebak!

Coretan usahawan produk terkenal, Datuk Aliff Syukri untuk arw4h bapanya, Hj kamarzaman Kamaludin membuatkan netizen sebak.

Lebih-lebih apabila Aliff berkongsi video yang merakamkan dirinya menangis sewaktu pengebvmian arw4h bapanya.

Sebelum arw4h dimasukkan ke dalam li4ng l4had, Aliff menangis teresak-esak sebelum melihat dan memeluk bapanya buat kali terakhir.

Video itu turut disertakan dengan coretan menyentuh hati yang mengimbas kembali kenangan bersama arw4h bapanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Buat hero sebenar kri… abah yg teramat ku sayangi dan kusanjungi..hilang abah seperti hilang separuh roh kekuatan kri ……mungkin abah x dapat baca apa yg kri tulis tapi cukuplah kri buat sebagai kenangan kisah kehidupan kri utk dikenang… . Sejak abah dan mak @bondarozitaibrahim berpisah umur kri baru 7-8 tahun….kri x faham apa itu perpisahan…yg kri tahu kenapa abah dgn mak tinggalkan kri dgn kak yati dan arwah ani dikg…..Abah dan mak membawa haluan masing2….bina kehidupan masing…….kami duduk kampung…abah selalu datang naik motor bg duit RM 50-100 sebulan… utk kami walaupun abah x senang….kerja pengawal,bila ada makanan lebih abah bungkus makanan sisa sisa nak bg anak merasa makan…….bila dapat gaji abah bawa kri dan kak long @yatie_sendayutinggi makan kfc kat pekan Sg.Besar….Bahgianya waktu tu….gembira sangat kami sebab nak makan kfc tu kena tunggu abah dapat gaji….lepas abah kahwin lagi kri dapat duduk dgn abah 2-3 tahun…waktu tu sempat rasa abah hantar sekolah naik motor…bila tgk orang ada basikal,kri meronta2 nak basikal sebab tgk orang lain ada…abah sanggup hutang ceti nak belikan kri basikal…(kri minta maaf kri x faham erti susah waktu tu)…..abah x pernah marah…….x pernah pukul kecuali sekali waktu kri mencuri kad hari jadi kat kedai sebab nak bg abah sebab x ada duit…..tu pertama kali abah pkl kri😭… . Abah ampunkan dosa2 kri …..sebagai anak kri dan cuba bahgiakan abah dgn seikhlas hati dan termampu…….walau abah x pernah minta x pernah mengeluh….abah x pernah burukkan orang………dalam pada orang selalu kata abah tu lembab x reti nak marah,apa orang kata abah diam…hari ni kri tahu Allah kurniakan abah sifat begitu supaya abah x ada dosa mencaci menghina…alangkah bahgianya kri bila jumpa sahabat saudara semua memuji keluhuran abah,baik budi,bicara bila perlu,x pernah buruk sagka dan burukkan orang… . . .. sy memohon semua rakan sy disini utk sedekahkan Al Fatihah dan titipan buat arwah abah saya Hj kamarzaman B Kamaludin… bagi sy inilah hadiah paling bernilai buat saya🙏🏻🙏🏻 alfatiha.. adakah anda dpt rasa apa yg sy rsa sekrg?? @tjdntrmn

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Kerja Pengawal, Abah Sanggup Hutang C3ti Nak Belikan Kri Basikal…” Allah Sebaknya Baca Coretan Aliff Syukri Buat Arw4h Bapanya

“Buat hero sebenar Kri… Abah yang teramat ku sayangi dan ku sanjungi… Hilang abah seperti hilang separuh r0h kekuatan Kri… Mungkin abah tak dapat baca apa yang Kri tulis tapi cukuplah Kri buat sebagai kenangan kisah kehidupan Kri untuk dikenang…

“Sejak abah dan mak @bondarozitaibrahim berpisah umur Kri baru 7-8 tahun… Kri tak faham apa itu perpisahan… Yang Kri tahu kenapa abah dengan mak tinggalkan Kri dengan kak Yati dan arwah Ani di kg.

“Abah dan mak membawa haluan masing-masing bina kehidupan masing… Kami duduk kampung… Abah selalu datang naik motor bagi duit RM50-100 sebulan…

“Untuk kami walaupun abah tak senang… Kerja pengawal, bila ada makanan lebih abah bungkus makanan sisa-sisa nak bagi anak merasa makan…

“Bila dapat gaji abah bawa Kri dan kak long @yatie_sendayutinggi makan kfc kat pekan Sg. Besar… Bahagianya waktu tu…. Gembira sangat kami sebab nak makan kfc tu kena tunggu abah dapat gaji…

“Lepas abah kahwin lagi Kri dapat duduk dengan abah 2-3 tahun… Waktu tu sempat rasa abah hantar sekolah naik motor… Bila tengok orang ada basikal, Kri meronta-meronta nak basikal sebab tengok orang lain ada…

“Abah sanggup hutang c3ti nak belikan Kri basikal… (Kri minta maaf Kri tak faham erti susah waktu tu) abah tak pernah marah… Tak pernah pukul kecuali sekali waktu Kri mencvri kad hari jadi kat kedai sebab nak bagi abah sebab tak ada duit tu pertama kali abah pvkul Kri…

“Abah ampunkan d0sa-d0sa Kri, sebagai anak Kri dah cuba bahagiakan abah dengan seikhlas hati dan termampu walau abah tak pernah minta tak pernah mengeluh…

“Abah tak pernah burukkan orang, dalam pada orang selalu kata abah tu lembab tak reti nak m4rah, apa orang kata abah diam…

“Hari ni Kri tahu Allah kurniakan abah sifat begitu supaya abah tak ada dosa mencaci menghina… Alangkah bahgianya Kri bila jumpa sahabat saudara semua memuji keluhuran abah, baik budi, bicara bila perlu, tak pernah buruk sangka dan burukkan orang…

“Saya memohon semua rakan saya di sini untuk sedekahkan Al-Fatihah dan titipan buat arw4h abah saya, Hj kamarzaman B. Kamaludin… Bagi sy inilah hadiah paling bernilai buat saya. Al -Fatihah. Adakah anda dapat rasa apa yang saya rasa sekarang?? @tjdntrmn,” coretnya.

Video suapkan nasi ini adalah sehari seblum abah mening g4l.. kri tak sangka kri sempat suapkan abah makan buat kali terakhir dan abah pergi secara mengejut..dan antara moment yg pernah saya record..yg byk sy share di youtube saya

Abah saya berjanji dgn diri saya.. sy akan buatkan abah umrah setiap tahun selagi sy mampu,dan sy akn berusaha utk wakafkan rumah anak yatim atau tafiz utk abah saya kamarzaman bin kamaludin dan sy akan sembahyang dan tidak lalai dgn dunia..sy buat mcm ni sbb nak abah mewah di sana sbb sy mungkin tak sempat buat smua ni kat dunia sbb terlalu sebuk…

Sy nak abah dan mak @bondarozitaibrahim bangga ada anak mcm saya kaya raya dunia dan akhir4t itu kan yg abah impikan dan kri akan buktikan kat abah walapun abah dah menjadi arw4h..tapi roh abah ada dalam jiwa saya… abahh kri tak kuat bahh.. abah.. .abah tolongg kri… kri masihh perlukn semangat dan doa abah.. kri lemah sgt abah lemah yg amat..yg teramat..

Sebab abah, saya kuat, Sebab abah, saya bejaya, Sebab abah , saya harus redha , Tapi abah , saya masih gagal dalam menjadi anak yang terbaik. Saya mengharapkan abah tenang di alam sana. Abah, maafkan kri..

Sy memohon semua rakan sy disini utk sedekahkan Al Fatihah dan titipan buat arw4h abah saya Hj kamarzaman B Kamaludin… bagi sy inilah hadiah paling bernilai buat saya alfatiha.. adakah anda dpt rasa apa yg sy rsa sekrg?

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ini janji anak lelaki abah . . abah saya berjanji dgn diri saya.. sy akan buatkan abah umrah setiap tahun selagi sy mampu,dan sy akn berusaha utk wakafkan rumah anak yatim atau tafiz utk abah saya kamarzaman bin kamaludin dan sy akan sembahyang dan tidak lalai dgn dunia..sy buat mcm ni sbb nak abah mewah di sana sbb sy mungkin tak sempat buat smua ni kat dunia sbb terlalu sebuk… sy nak abah dan mak @bondarozitaibrahim bangga ada anak mcm saya kaya raya dunia dan akhirat itu kan yg abah impikan dan kri akan buktikan kat abah walapun abah dah menjadi arwah..tapi roh abah ada dalam jiwa saya… abahh kri tak kuat bahh.. abah.. .abah tolongg kri… kri masihh perlukn semangat dan doa abah.. kri lemah sgt abah lemah yg amat..yg teramat.. . . . . sy memohon semua rakan sy disini utk sedekahkan Al Fatihah dan titipan buat arwah abah saya Hj kamarzaman B Kamaludin… bagi sy inilah hadiah paling bernilai buat saya🙏🏻🙏🏻 alfatiha.. adakah anda dpt rasa apa yg sy rsa sekrg?

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kesedihan sya hnya allah yang tau, nk jadi diri saya Aliff Syukri kamarzaman ni bukan sng, skrg ni walaupun dalam keadaan yang lemah dgn roh kekuatan yg hilang…dengan suport dari isteri saya @shahidadherbs sya terpaksa kuatkan diri kerana ramai yng bergantung ke atas saya terutamnya mereka yng dalam team @as.legacymalaysia . Sya berjanji hingga ke hembusan nafas terakhir saya, saya akan wakafkan tubuh badan, otak, tenaga, duit sya…untuk membantu mereka mengubahkan kehidupaan saya bersama platform legasi saya, @as.legacymalaysia . . Kepada siapa yang nak berjaya, sila comment di bawah “Saya nak berjaya dunia akhirat” dan team saya akan balas anda…utk sy bantu anda utk berjaya..isnyllah dgn kejayaan saya boleh sy berikan arwah pahala di sana..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! KV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Koleksi Viral

Sumber: Aliff Syukri

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*