“Setiap Hari Aku Tengok Diri Aku Macam Orang Gaji”- Shakilla Khoriri

Pelakon Shakilla Khoriri bersyukur kerana selama tujuh bulan usia anaknya, Ameena Sofia, dia masih berpeluang menjaga puterinya sendiri secara sepenuh masa di rumah.

Shakilla berkata, meskipun tugas menjaga anaknya serta menjadi suri rumah tangga satu tugas yang memenatkan, namun dia menganggap ia peng0rbanan yang mulia.

“Dalam tempoh tujuh bulan dok melayan dan menghadap budak ni sampai pandai nak SING ALONG! Macam-macam perangai dia aku dah hafal dan arif LEBIH dari bapak dia atau siapa pun.

“Aku anggap Allah bagi ‘CAN’ untuk aku sendiri jaga susah payah dan tengok budak ni membesar dan berubah dari hari ke hari.

“Allah bagi rezeki ni dekat aku walaupun setiap hari aku tengok diri aku macam orang gaji dalam rumah sendiri. Memikirkan kerja rumah yang macam tak akan habis nak kemas dengan budak ni punya ‘DEMAND’.

“Yes! Aku tak nak ada maid. Tak nak ada helper. Even aku BOLEH je kalau nak ada. Aku nak buat sendiri selagi ada daya..

“So nanti aku boleh ceritakan pada Ameena macam mana susah dan senangnya aku besarkan dia. Setiap hari fikir pasal makanan apa yang sedap dan terbaik untuk dia,” tulisnya.

Isteri kepada penyampai radio Fizi Ali itu berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi perkongsian itu dia memuat naik video anaknya yang comel yang bersama-sama ikut menyanyi dengannya.

Tambah Shakilla lagi, dia bersyukur kerana kerjanya sebagai pelakon tak membuatkan dia perlu terikat setiap masa dan mempunyai lebih buat masa untuk keluarga.

“Aku syukur sebab aku kerja dalam bidang aku buat sekarang. Kerja yang tak IKAT aku. Syukur! Dan aku syukur sebab aku ada teman yang kerja kuat untuk bela aku dengan budak ni..

“Aku percaya setiap yang berlaku pasti ada sebab dia. Kena muntah berak dengan Ameena pun aku tahu ada sebab. So far hidup aku dengan Fizi more than happy kalau nak dibandingkan sebelum ni.

“Syukur… Aku syak Allah bagi aku banyak masa dengan budak ni sekarang sebab nanti lamaaaaaaaaaa aku nak tinggal budak ni.

“Start sh00ting out station dan waktu kerja yang tak menentu. YES! Betul…. Aturan Allah tak pernah salah. Kadang kita yang salah sangka dengan aturan yang Allah dah bagi tu. Siap lupa nak bersyukur lagi. Ohh…Kita pend0sa,” luahnya lagi.

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata terhibur melihat keletah anaknya.

Shakilla dan Fizi mendirikan rumah tangga pada 18 Februari 2018.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#💋• . Dalam tempoh 7 bulan dok melayan dan ngadap budak ni sampai pandai nak SING ALONG !!, macam2 perangai dia aku dah hafal dan arif LEBIH dari bapak dia atau siapa pun. . Aku anggap Allah bagi ‘CAN’ untuk aku sendiri jaga susah payah dan tengok budak ni membesar dan berubah dari hari ke hari. Allah bagi rezeki ni dekat aku walaupun setiap hari aku tengok diri aku macam orang gaji dalam rumah sendiri. Memikirkan kerja rumah yang macam tak akan habis nak kemas dengan budak ni punya ‘DEMAND’ 🤦🏻‍♀️ Yes ! aku tak nak ada maid. Tak nak ada helper. Even aku BOLEH je kalau nak ada. Aku nak buat sendiri selagi ada daya. So nanti aku boleh ceritakan pada Ameena macam mana susah dan senangnya aku besarkan dia. Setiap hari Fikir pasal makanan apa yang sedap dan terbaik untuk dia. . Aku syukur sebab aku kerja dalam bidang aku buat sekarang. Kerja yang tak IKAT aku.Syukur ! Dan aku syukur sebab aku ada teman yang kerja kuat untuk bela aku dengan budak ni. . Aku percaya setiap yang berlaku pasti ada sebab dia. Kena muntah berak dengan Ameena pun aku tahu ada sebab. . So far hidup aku dengan Fizi more than happy kalau nak dibandingkan sebelum ni. Syukur 🌷 . . Aku syak Allah bagi aku banyak masa dengan budak ni sekarang sebab nanti lamaaaaaaaaaa aku nak tinggal budak ni. Start shooting out station dan waktu kerja yang tak menentu. YES ! betul…. Aturan Allah tak pernah salah. Kadang kita yang salah sangka dengan aturan yang Allah dah bagi tu. Siap lupa nak bersyukur lagi. Ohh…Kita pendosa. 🤭

A post shared by SHAKILLA KHORIRI (@shakillakhoriri) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Gempak

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*