“Saya har4mkan tubvhku menyentuh tubvhmu” – Dhani Cer4ikan Maia Talak 3 Melalui SMS Tapi Bukan Sebab Mulan?

Bukan je peminat dekat Indonesia, percer4ian Ahmad Dhani dan Maia Estianty turut mengejutkan dunia hiburan di Malaysia.

Lebih-lebih lagi sebab percer4ian ini melibatkan orang ketiga iaitu isteri Dhani sekarang, Mulan yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Ratu bersama Maia.

Sejak kes percer4ian itu sehingga sekarang, Mulan masih dianggap sebagai perosak rumah tangga walaupun Dhani telah cuba beberapa kali untuk membersihkan nama isterinya itu.

Menurut Sosok, pada tahun 2015, Dhani ada menceritakan perkara sebenar yang berlaku sehingga membawa kepada percer4ian antara dirinya dan Maia dalam satu rancangan temubual.

Dhani berkata, dia mencera1kan Maia melalui sistem pesanan ringkas (SMS) tanpa bersua muka. Namun ramai orang salah anggap dan menyangka Maia yang cer4ikan dia kerana bekas isterinya itu menuntut cer4i di mahk4mah.

Padahal, menurut penyanyi dari kumpulan Dewa19 ini, pada bulan Disember 2006, dia telah mencera1kan Maia dengan talak tiga.

Nggak pakai tal4k 1, langsung tal4k 3 melalui SMS, dan secara agama itu sebenarnya sudah sah.”

Apabila disoal oleh penemubual yang tindakan Dhani ini agak kasar kerana hanya mencer4ikan Maian melalui SMS. Dhani ceritakan apa sebenarnya yang berlaku.

Ceritanya, saya beri dia SMS seperti ini: ‘Mulai hari ini, saya har4mkan tubvhku menyentuh tubvhmu.”

Beberapa bulan selepas Dhani memberikan mesej tersebut, Maia failkan percer4ian di m4hkamah.

Bayangkan, kalau saya tak sentuh Maia selama 3 atau 4 bulan tu maknanya saya dan dia dah bercer4ilah kan? Sebab tu Maia tuntut cer4i.”

Jelas Dhani lagi, dia bukan mencer4ikan Maia tanpa alasan. Dia mempunyai sebab yang kukuh kenapa dia cer4ikan bekas isterinya itu tapi dia tak mahu menjelaskan kepada orang awam.

Waktu itu saya menangis. Aku tak mahu anak-anakku tahu. Mereka masih kecil. Aku tak nak dorang tahu tentang sisi gelap ibunya.”

Hingga kini, orang ramai masih tak tahu apa sisi gelap yang dimaksudkan oleh Dhani itu. Kita hanya tahu yang dia cer4ikan Maia sebab jatuh cinta pada Mulan…

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber  : Lobak Merah

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*