“Keluar Dari Perkahwinan Sehelai Sepingang…”- Betty Benafe

Pelakon Betty Benafe mendedahkan dia bercer4i dengan bekas suaminya, Bruce Dargus dengan sehelai sepinggang tanpa menuntut sebarang nafkah. 

Menurut Betty kehidupannya kini sebagai ibu tunggal tidak mudah dan berharap Tuhan memberinya kesabaran dan kekuatan untuk membesarkan sepasang anaknya, Julia Claire Dargus dan Bruce Dean Dargus

“Dalam hari-hari kita melalui proses kehidupan ibu tunggal bersama anak diselangi pula dengan kes mahkam4h bagi hak penjagaan yang masih belum selesai, perasaan berbaur gundah gelisah khuatir pasti ada. 

“Aku reda ya Allah atas apa pun yang kau tentukan. Aku manusia biasa yang serba kekurangan mengharapkan kekuatan kesabaran dan bimbingan dari yang Esa. Kau tahu apa yang terbaik untuk waris-waris syurga ku. 

“Keluar dari perkahwinan sehelai sepinggang tanpa menuntut apa apa nafkah mutaah dan lainnya.. Yang aku harapkan kedamaian ketenangan hati dan fikiran agar aku boleh menerajui bahtera keluargaku dengan selamat dan dalam keredhaan Allah,” katanya.

Betty meluahkan perkara tersebut di akaun Instagram miliknya, @bettybenafee.

Pun begitu, Betty kecewa kerana masih ada pihak yang cuba menjatuhkannya.

“Bagi yang di luar, penghasut atau yang suka memanaskan manusia lain untuk terus bermusvh, tu.. Bila nak berhenti? Tak akan faham perjalanan hidup orang lain,” tegasnya.

Mengulas lagi mengenai kehidupannya sebagai ibu tunggal, Betty akui banyak tanggungan dan tanggungjawab yang perlu dipikul sendiri.

“Hidup dengan anak-anak yang di bawah umur 6 tahun, dua-dua bersekolah dan saya pula bekerja sendiri sepenuh masa, lagi- lagi dalam waktu pendemik wab4k corona. 

“Saya perlu tanggung sendiri bila anak sak1it, hospital, tuition, hidup di ibu kota besar, jauh dari keluarga pula,” katanya lagi.

Dalam masa yang sama Betty turut memberi bayangan dia membenarkan anaknya menerima lawatan dari suami meskipun tidak pernah mempersoalkan tentang nafkah anak.

“Anak bebas berhubung melalui telefon, video pada bila- bila masa kecuali hari sekolah dan waktu tidur

“Tiada had untuk bertemu anak atas belas kasihan yang di pinta oleh Allah walaupun wang nafkah anak yang aku tak persoalan bulan bulan hingga mahkamah selesai. 

“Sabar sabar sabar… Itu yang aku ingatkan pada diriku. Aku hadapi hidup ini dengan senyuman kerana rezeki Allah tak pernah salah alamat.

“Aku tidak mengeluh malah aku bersyukur atas ujian Allah ini yang menjadikan aku manusia yang lebih kuat dan sabar serta fokus. Alhamdulillah,” tambahnya.

Betty dan suami berpisah pada 10 Julai 2019 selepas tujuh tahun mendirikan rumah tangga.

“Pengorb4nan Seorang Ibu Pada Anaknya Yang Aktif..” Mata Hitam Betty Banafe Lvka Tertvsuk Mainan Anak

Allahu besarnya pengorb4nan seorang ibu tiada galang ganti.Bukan mudah untuk menguruskan anak-anak yang semakin membesar dan kian aktif, adakalanya boleh mengakibatkan diri sendiri tercedera. Ini yang dialami oleh pelakon dan penyanyi Betty Ibtisam Abu Bakar Banafe atau lebih dikenali Betty Banafe,39.

Baru sebentar tadi, ibu kepada sepasang cahaya mata ini, Julia Claire Dargus,5 dan Bruce Dean Dargus,3 berkongsi cerita yang mata hitamnya tertusvk mainan anak. Namun apa yang menariknya, meskipun terc3dera dan alami lvka, Betty tetap positif dengan ujian yang menimpa serta menganggap pengorb4nan bagi seorang ibu memiliki anak yang aktif.

Berikut antara perkongsian tersebut;

“BERSYUKUR KITA MASIH BOLEH NAMPAK. ALHAMDULILLAH.. BAYANGKAN MEREKA YANG BUTA PERMANENTLY..SALUTE PENGORBANAN MEREKA DAN ORANG SEKELILING MEREKA. KUATNYA SEMANGAT MEREKA UNTUK HIDUP, DAN TERUS HIDUP KERANA ALLAH. BAGI MEREKA YANG TERSENYUM MELIHAT ORANG LAGI MENDERITA, BERSIHKAN LAH HATI MU.KERANA WAKTU KITA AKAN DATANG DENGAN CUBAAN YANG SAMA ATAU YANG LAIN NYA. “

Betty juga sempat menitipkan pesanan agar para pengikutnya mendoakan perkara yang baik-baik buat mereka sekeluarga.Serta para golongan ibu-ibu diberikan kesabaran yang tinggi dalam menjaga dan menguruskan anak-anak.

“DOAKAN YANG BAIK BAIK BUAT KAMI SEKELUARGA.TERIMA KASIH BAGI YANG MULIA HATINYA.ANAKKU TERTUSvK MATAKU DENGAN MAINAN LEGO NYA.PENGORB4NAN SEORANG IBU PADA ANAKNYA YANG AKTIF MASYAALLAH HINGGA MELvKAKAN MATA HITAM NYA.SEMOGA KITA PARA IBU DIBERI KESABARAN YANG TERTINGGI.. AMIN YA RAB.”

Sumber : GEMPAK

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*