“Datin Alyaa Akhirnya Buka Mulut Cerita Sesuatu“ Siap Panggil Suami Sy Gem0x Ba**”

PUTRAJAYA: Rakaman litar tertutup (CCTV) di Bangunan Sruhanjaya Penceg4han Rasvah (SPRM) mendapati lelaki bergelar ‘Datuk Seri’.

Dia juga svspek utama sindlket pengubahan wang hram melarlkan diri dengan bantuan dua pengwal peribadinya.

Sumber memberitahu, ketika kejadian pada 11 Oktober lalu, sspek sememangnya sudah menaiki kenderaan miliknya.

Dan dilihat menuju ke pintu pagar utama bangunan terbabit.

Bagaimanapun, dalam pergerakan antara pintu lobi dan pintu pagar utama, svspek dipercayai keluar daripada kenderaan itu.

Dan melarlkan diri ke pagar sisi yang berdekatan dengan pintu belakang SPRM.

“(Beliau melarlkan diri) dengan dibantu dua lagi pengawal peribadi yang sudah bersedia untuk membantunya memnjat pagar dan mel0loskan diri daripada tngkapan p0lis.

“Hasil semakan CCTV beliau memnjat pagar dengan bantuan dua pengwal peribadi dan sebuah kereta MyVi sudah menunggu di tepi jalan,” katanya di sini, hari ini.

Sumber berkata, svspek bersama lapan lagi individu itu sudah dilepaskan daripada r3man dan dibawa Ibu Pejabat SPRM bagi proses dokum3ntasi jamlnan.

“Setelah selesai proses d0kumentasi jaminan, kesemua OKT dibebaskan dan menaiki kenderaan masing-masing keluar dari Ibu Pejabat SPRM.

“Terdapat empat kenderaan jenis Velfire memasuki Ibu Pejabat SPRM bagi menjemput mereka termasuk svspek.

“Bagaimanapun svspek yang bergelar Datuk Seri itu yang pada mulanya sudah memasuki kenderaan bersama pegvam

Pengwal peribadi dan pemandu itu didapati tidak ada di dalam kenderaan terbabit kerana sudah melarlkan diri,” katanya.

Datin Alyaa Beng4ng Suami Ditvduh Larl L0mpat Pgar SPRM

Beberapa hari lalu hang4t diperkatakan mengenai 1su individu yang did4kwa terl1bat dalam sind1ket Mac4u Sc4m.

Dan perjud1an berjaya melar1kan diri dengan mel0mpat pag4r Suruhanjaya Penceg4han Rasu4h Malaysia (SPRM).

Bagaimanapun, individu yang d1than membantu slasatan berhubung k3s tersebut iaitu Datin Alyaa Syuhaila.

Dia meluahkan rasa beng4ng di Instagram miliknya apabila suaminya Datuk Seri Addy Kanna ditvduh sebagai individu yang melar1kan diri.

Kata Alyaa lagi, dia turut kecew4 apabila net1zen mencac1 dan mengh1na fiz1kal serta bentvk bad4n suaminya.

Serta yang menyamakan dengan b1natang yang har4m dimakan oleh Musl1m iaitu babl.

“Asal Datuk Seri je suami saya kena. Asal larl je suami saya kena tvduh.

Siap orang panggil gemvk babl bagai. Kenapa, keluarga korang tak ada yang gemvk ke?

Tanya je, ke muka diaorang macam babl?

Lepas ni apa korang nak tudvh? Terutamanya media yang suka v1ralkan benda belum sah1h!

Yang net1zen pun s1buk nak hvkum orang lain, ac4h-ac4h ahli syurg4.

Sendiri tak cerm1n muka, cakap macam tak ada ag4ma.

Das4r manus1a munaf1k,” tulisnya.

Dalam pada itu Alya turut meminta net1zen supaya berhenti mengada-adakan cerita

Selagi mereka belum disabltkan kesal4han kerana b1mbang boleh jatvh f1tnah jika tiada bukti.

Ujarnya, k3s masih dalam s1asatan dan mereka memberi kerjasama penuh untuk membantu pihak SPRM.

Menerusi satu perkongsian di Insta Story lagi, dia sebelum ini pernah menjelaskan bahawa mereka tidak terlibat dengan keg1atan har4m tersebut.

Dan disebabkan itulah akaun media s0sial masih aktif seperti biasa.

Saya pernah cakap sebelum ini saya dan suami tiada ka1tan dengan Mac4u Sc4mmer ini.

Kalau saya men1pu duit orang dah lama saya larl dan tutup akaun IG ni.

Tapi orang f1tnah kami sana sini cakap kami M4cau Sc4m.

Ada berita menti0ned nama kami?,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: budaksitu

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*