‘Kekanda Saya Didiagn0sis Dengan Vaskulitis Sistemik Yang ter0k!!’ – Pangiran Mateen

Akhirnya punca kem4ngkatan Pengiran Abdul Azim pada hari 24 Oktober yang lalu terjawab. Menerusi sebuah muatnaik terbaru dari Pengiran Muda Abdul Mateen atau Prince Mateen di Instagram, Mateen telah menjelaskan secara terperinci.

“Pada awal tahun ini, kekanda saya didiagn0sis dengan vaskulitis sistemik yang ter0k, yang merupakan penyak!t auto immune. Penyak!t auto immune adalah keadaan sistem imun yang tidak normal di mana antib0di menye.rang tisu badannya sendiri.

“Pada masa yang sama, dia juga menghidapi gangguan bipolar bipolar disorder yang membuat dia sukar untuk mela.wannya. Akhirnya, kekanda saya mengalami kegagalan organ yang disebabkan oleh jangk!tan berterusan, kerana penyak!t auto imun, yang menyebabkan kemat!annya pada pagi 24 Oktober 2020 yang lalu . Kami ingin berk0ngsi maklumat mengenai penyak!t-penyak!t ini kerana saya tahu inilah yang diinginkan oleh kekanda saya.”

pemerg1an Pengiran Muda Haji Abdul Azim pada usia 38 tahun begitu mengej0tkan seluruh rakyat Brunei. Anakanda Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah itu m4ngkat pada jam 10.08 pagi waktu tempatan dan dimak4mkan di Kubah Makam Diraja selepas waktu Asar.

Dikagumi sebagai seorang lelaki yang mulia dan pemurah, pemerg1an Allahy4rham Pengiran Muda Haji Abdul Azim amat mengejutkan dan sehingga hari ini.  

Sejak berita kemangk4tan baginda, banyak media yang mengaitkan dirinya dengan artis-artis popular di dunia termasuklah Mariah Carey. Ada khabar mengatakan baginda bersahabat baik dengan penyanyi pemenang Grammy itu.

Ini dapat dibuktikan dalam sebuah acara berprestij, di manaCarey pernah berpose dengan baginda di karpet merah Noble Gift Gala pada bulan Disember 2011 dan menghadiri pesta ulang tahun ke-30 putera pada tahun 2012.

Namun tidak dapat dipastikan bagaimana hubungan akrab baginda dan Carey. Sehingga hari ini pun, Carey tidak memuatnaik ucapan t4kziah di atas kemangkatan baginda di media sosialnya.

Ada beberapa hal yang membuatkan ramai yang berspekulasi bahawa kedua-kedua mereka bersahabat baik. Manakan tidak, pada akhir tahun 2013, penyanyi wanita terkaya di dunia itu diundang oleh baginda untuk menyanyi dengan bayaran yang tinggi.

Dipetik dari Beritasatu.com, Carey dibayar hampir AS$1.5 juta atau hampir RM6 Juta untuk menyanyi di pesta Malam Tahun Baru di London, England, yang dibuat oleh oleh anakanda Sultan Brunei itu.

Pada acara yang diadakan di hotel Dorchester bintang lima itu, Carey menyanyikan tiga buah lagu dalam persembahannya, termasuk “Always Be My Baby” dan tentu saja lagu wajib malam baru “Auld Lang Syne”.

Carey diketahui telah berkawan baik dengan baginda selama bertahun-tahun, dan mereka banyak melakukan kerja amal bersama. Dalam majlis itu, Carey membawa suami dan dua anaknya bersama pasukan khasnya.

Mereka terbang dari Amerika Syarikat (AS) dengan jet dan menginap di hotel Harlequin Suite mewah yang berharga £ 5,000 setiap malam, yang dimiliki oleh Perkhidmatan Pelaburan Brunei.

Selain itu, baginda pernah menghadiahkan barang kemas berlian kepada Carey pada September 2006, di mana itu baginda baru berusia 24 tahun. Dipetik dari DiamondWorld.net, Carey menerima hadiah itu sebelum melakukan persembahan live di New Yorks Madison Square Garden di hadapan 20,000 peminat. Sebuah jet peribadi diterbangkan khan untuk membawa hadiah tersebut.

Pengiran Azim ditemani Pamela Anderson (kiri) dan Mariah Carey (tengah). (Foto: Daily Mail)

Nampaknya baginda sangat menyayangi dengan penyanyi bersuara emas ini. Namun agak menyedihkan apabila tiada ucapan atau posting mengenai baginda di media sosial Carey.

Tidak seperti Carey, penyanyi Janet Jackson dilihat mengucapkan ucapan takziah atas pemerg1an sahabat baiknya itu.

Perkara itu diucapkan Janet menerusi perkongsian di Instagram Story miliknya pada Ahad.

“Azim, saya sayang awak dan Insyallah tiada lagi kes3ngsaraan. Dengan nama yang Maha Esa, semoga kamu dilindungi. Amin,” ujar adik Michael Jackson itu.

Pengiran Muda Abdul Azim terkenal dalam kalangan para selebriti di Hollywood. pemerg1an baginda diumumkan pihak Istana Brunei yang memaklumkan putera berusia 38 tahun itu meningg4l dunia jam 10.08 pagi Sabtu.

 

Sumber : murai.my

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*