Teka Teki Terjawab, Pengiran Mateen Dedah Punca Kemangk4tan Pengiran Azim

Akhirnya punca kem4ngkatan Pengiran Abdul Azim pada hari 24 Oktober yang lalu terjawab. Menerusi sebuah muatnaik terbaru dari Pengiran Muda Abdul Mateen atau Prince Mateen di Instagram sebentar tadi, Mateen telah menjelaskannya secara terperinci.

“Pada awal tahun ini, kekanda saya didiagnosis dengan vaskulitis sistemik yang teruk, yang merupakan penyak1it autoimun. Penyakit autoimun adalah keadaan sistem imun yang tidak normal di mana antibodi menyerang t1isu badannya sendiri.”

“Pada masa yang sama, dia juga menghidapi gangguan b1ipolar (bipolar disorder) yang membuat dia sukar untuk melawannya. Akhirnya, kekanda saya mengalami kegagalan org4n yang disebabkan oleh jangk1itan berterusan, kerana penyak1it autoimun, dan menjadi penyebab kemat1iannya pada pagi 24 Oktober 2020 yang lalu . Kami ingin berkongsi maklumat mengenai penyak1t-penyak1it ini kerana saya tahu inilah yang dimahukan oleh kekanda saya.”

Sementara itu, Mateen turut mengenang kembali kenangan manis bersama kekandanya yang tak akan dilupakan.

“Saya menghabiskan setiap hari sepanjang zaman kanak-kanak saya dengan kekanda saya. Dia banyak mengajar saya dan menjadikan saya siapa saya hari ini, dan kerana itu  saya sentiasa bersyukur.”- tambahnya lagi.

Mateen turut mengucapkan terima kasih kepada semua yang mengucapkan takziah di atas pemergian kekandanya dan akui sangat merindui Allahyarham.

“Terima kasih semua atas ucapan takziah anda dan kerana terus mendoakan Pengiran Azim. Kami ok. Kami hanya merindui dia. Sehingga kita bertemu lagi bang!”

Foto: Instagram @tmski 

Pemergian Pengiran Muda Haji Abdul Azim pada usia 38 tahun begitu mengejutkan seluruh rakyat Brunei. Anakanda Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah itu m4ngkat pada jam 10.08 pagi waktu tempatan dan dimakamkan di Kubah Makam Diraja selepas waktu Asar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : murai.my

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*