Nourul Wahab ‘Offer’ Mahu Bantu Individu UgVt Hantar S4ntau Andai hanya prank, saya maafkan…

TINDAKAN penyanyi Nourul Wahab berkongsi paparan skrin mesej berbaur ugvtan daripada individu yang tidak kenali pada Sabtu lalu mengejvtkan ramai pihak terutama pengikutnya di Instagram.

Nourul, 41, menjelaskan tujuan dia berkongsi mesej tersebut di media sosial kerana terlalu terk3jut dan sed1h memikirkan kesilapan yang mungkin dilakukannya sehingga menerima ugvtan sebegitu.

Bagaimanapun pemilik nama Nourul Huda Abdul Wahab ini sedia memaafkan individu tersebut sekiranya ia dilakukan atas tujuan untuk bergurau atau prank.

“Semua orang terk3jut apabila kongsikan fasal mesej orang nak s4ntau saya tu. Saya kongsi benda tu dalam keadaan terkejut dan s3dih. Kadang-kadang terfikir apa salah saya dekat orang.

Nourul menawarkan pertolongan dari segi m3ntal dan emosi kepada individu yang menghantar ugut4n kepadanya.

“Maafkan kalau tak gembira dengan saya… tapi janganlah ugvt saya. Ramai tanya dan risau soal saya kena ugvt tu. Andai yang hantar mesej itu hanya prank, saya maafkan.

“Andai kata tak prank dan anda tak gembira akan sesuatu, kalau perlukan bantuan daripada segi emosi dan psikologi, beritahu saya… InsyaAllah saya bantu.

“Apa-apa pun Tuhan itu wujud. Saya yakin akan Dia. Dia akan menjaga dan melindungi,” kata Nourul menerusi video yang dimuat naik di Instagram pada Khamis.

Sebelum ini Nourul memuat naik paparan skrin mesej individu tersebut yang mendakwa ingin melakukan sih1r kepadanya di Instagram.

Menerusi mesej tersebut individu itu berkenaan nekad untuk melakukan perkara tidak baik itu terhadap Nourul pada bila-bila masa saja.

Kasihan… sebab itu nak bantu dia daripada segi m3ntal dan hati dia.

NOURUL WAHAB

PENYANYI

“Kau ingat ni, kau tunggu bila-bila masa aku boleh upah bomoh untuk s4ntau kau. Ini bukan benda main-main aku serius. Aku akan buat sant4u kau.

“Jangan senang-lenang sangat. Aku tak kisah kau artis ke, kau raja mana-mana negeri ke, ini aku pesan kat kau,” tulis individu tersebut.

Selain Nourul, pelakon Syafie Naswip juga pernah menerima mesej berb4ur ugvtan seperti itu dan membuat lap0ran polis mengenainya.

Dalam pada itu, Nourul berpendapat individu itu berkemungkinan berdepan mas4lah ment4l atau hanya mahukan perhatian memandangkan selebriti lain juga menerima mesej yang sama.

Nourul berpendapat individu tersebut berkemungkinan berdepan pelbagai mas4lah.

Bimbang dengan keadaan tersebut, penyanyi lagu Dan Kini ini memberanikan diri untuk membantu tanpa mend3dahkan identiti individu itu.

“Saya tak nak cakap lebih tapi mungkin orang yang hantar mesej itu ada mas4lah mental atau mas4lah lain seperti tengah sed1h atau dia perlukan perhatian.

“Ada followers saya beritahu yang dia juga ada hantar mesej yang sama kepada artis lain. Saya pun tak pasti sebab followers yang beritahu. Saya rasa dia ada mas4lah.

“Kasihan… sebab itu nak bantu dia daripada segi ment4l dan hati dia. Kalau betul dia tak happy, rasa terperangkap atau mar4h, beritahu dekat saya dan saya tak kan ded4h identiti anda,” ujarnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Mstar

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*