Da’i Syed Kata Fiitnah, Sekali Bapa Sendiri Tampil Buka Mulut

Petaling Jaya: Pendakwah muda, Da’i Syed, 25, atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail membuat lap0ran polis terhadap pemilik akaun Twitter, @ainunnnajwa yang did4kwa memfitn4hnya mergol seorang gadis.

Lap0ran itu dibuat di Balai Polis Mutiara Damansara, di sini, jam 5.45 petang hari ini susulan pemilik akaun berkenaan mend4kwa rakannya mengalami tr4uma selepas menjadi mngsa rgol pendakwah itu.

Kesal dengan tudvhan berkenaan, Syed berkata, laporan itu dibuat untuk membersihkan nama baiknya, selain melindungi dirinya daripada dikaitkan dengan dakwaan tidak berasas itu.

“Tudvhan itu terlalu berat dan menjatuhkan m4ruah serta reputasi saya. Saya terkejut dengan tuduh4n itu dan menyifatkan ia sebagai fitn4h paling burvk yang pernah saya hadapi selama menjadi pendakwah.

“Saya memandang serius perkara ini dan berharap pihak berkuasa dapat menjalankan s1iasatan lanjut kerana dakwaan itu mencema

4rkan nama baik saya,” katanya.

Menurut Syed, dia menganggap fitn4h yang dilemparkan sebagai dug4an dalam menjalankan tanggungjawab sebagai pendakwah.

“Saya berharap isu ini dapat diselesaikan dengan segera kerana ia menc4larkan m4ruah saya dan keluarga. Saya anggap kontr0versi ini sebagai dugaan dalam saya menjalankan tanggungjawab untuk menyalurkan mesej Islam,” katanya

Berikut pula luahan hati Bapa Dai syed

” Assalamualaikum wbt..

Firman Allah ” Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai Fitn4h/cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar.” (QS. Al-Anfaal)

“Semua sudah maklum DAI SYED adalah anak saya. Hari ini bertalu-talu mesej masuk ke inbox saya beserta SS yang dah viral. Masing² menunggu balasan dan respon saya. Saya nyatakan disini utk tatapan semua yg bertanya..

” Segala didikan yang telah saya beri kepadanya sejak dari kecil adalah menurut yang agama sarankan dan tindakan utk menegur serta nasihat kepadanya telah pun saya usahakan sebaiknya , namun tiada upaya lagi bila semua message saya itu diabaikan sudah 2 tahun tanpa reply sepatah pun.

“Hingga saya serahkan urusan menegur ini kepada Allah swt untuk mengadilinya sekiranya benar dakwaan yang diviralkan dan mohon Alah mengembalikan anak saya ke jalan yg benar dan diredh0i sebelum ianya terlambat.

Saya lebih rela dia diadili didunia daripada dihadap diakh1irat dihadapan Qadhi Rabbul Jalil.

“Sekarang saya hanya mampu beri nasihat kepada individu yg bermuamalah dengan dia supaya berhati² lah, terutama pada wanita.

“Isu vi1ral ni dah lama, hari ni makin jadi heboh pulak.. kami dah letih nak hadap isu semacam ini, apalagi adik²nya yang masih belajar, mereka tert3kan dengan soalan² si1ndiran dan ejekan dari teman² disekolah. Bagi mereka² yg pernah menghubungi untuk mengadu kpd saya (yg mengaku m4ngsa) , pergilah lapor kepada pihak berkuasa untuk disiasat dan diambil tindakan sewajarnya. Saya memberi jaminan, saya tidak akan sama sekali mempertahankan atau menyebelahi anak saya, sekiranya dia memang melakukan kesalahan tersebut.

“Sabda Nabi “Demi Allah, sungguh jika Fatimah binti Muhammad mencvri, aku sendiri yang akan memtong tangannya’” – Hadist.

” Peringatan terbuka kepada Dai Syed : “Jika benar kamu berakhl4k burvk seperti yang did4kwa/div1iral, janganlah kamu menggunakan agama sebagai topeng untuk menutup segala kebejatanmu kerana perbuatan itu lebih hi1na dari ibl1s. Tinggalkan dunia selebriti dan kembalilah kejalan Allah dan jalan leluhurmu.. Kami semua merinduimu Iqmal yang dahulu..”

” Kami pihak keluarga hanya mampu berdoa supaya dijauhkan segala fitn4h duniawi dan diberikan keberkatan dalam hidup dan ma+4ti.

Sekian.Seif Jamalullail

Cairo

#KamiKenaTempias

Awek baru Da’i Syed pelakon tak berhijab

Sebelum ini Pendakwah muda Da’i Syed mendedahkan sedang menjalin hubungan cinta dengan pelakon wanita tidak berhijab.

Da’i Syed, 25, atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Jamalullail berkata, hubungan yang sudah dua bulan terjalin itu adalah untuk saling memperbaiki kelemahan antara satu sama lain.

“Saya tidak suka menghakimi orang kerana setiap manusia mampu berubah ke jalan yang lebih baik.

“Meskipun dia belum berhijab, tapi kami saling mengubah dan bantu untuk menjadi insan yang lebih baik sebelum mengambil keputusan untuk berkahwin.

“Malah sekarang ini pun, kami selalu membuat panggilan video untuk kelas mengaji al-Quran.

“Saya juga ingin mohon maaf kerana tidak dapat berkongsi gerangan pelakon ini kerana kami berdua belum bersedia,” katanya.

Menurut Da’i Syed, dia mula mengenali wanita itu menerusi Instagram dan sudah bertemu ibu pelakon terbabit pada hari ketiga perkenalan.

“Selepas dua hari berkenalan di Instagram, saya terus memberitahunya untuk berjumpa ibunya terlebih dahulu.

“Saya enggan hubungan ini tidak diketahui orang tuanya. Alhamdulillah, hubungan kami berjalan dengan baik dan dia juga sudah pasang niat untuk memakai tudung tidak lama lagi,” katanya.

Tambah Da’i Syed, sebagai seorang pendakwah dia ingin memastikan wanita yang ingin dikahwininya memakai hijab.

“Saya tidak pernah paksa dia mengenakan hijab dengan segera, sebaliknya saya beri dia ruang secara perlahan untuk berubah.

“Tapi tak sangka dia maklumkan kepada saya untuk berhijab selepas dia selesai menjalani penggambaran bagi sebuah drama,” katanya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw/bapa-masej-dai-syed/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*