Masih dlm bvruan, sekali Sajat buat satu pengumuman meng3mparkan

Kuala Lumpur: Ketika masih dalam buruan pihak berkuasa, video kontr0versi Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau popular disapa Nur Sajat, sekali lagi tular di media sosial.

Tidak dapat dipastikan bila video itu dimuatnaik, namun kali ini ia memaparkan pengakuan usahawan kosmetik berusia 36 tahun itu seolah-oleh berniat menukar agama.

Disebabkan isunya besar dan bagi mengelakkan tersalah petik, berikut adalah salinan penuh daripada perkataan yang diluahkannya dalam klip video berdurasi 1 minit 48 saat itu.

“Saya baca, tak salah kita buat research (kajian) agama lain kan? Sebab kita tak ada buat apa-apa, lepas itu orang nak salahkan kita teruk.

“Lepas Jais (Jabatan Agama Islam Selangor) keluarkan statement (kenyataan) itu, saya dah malas nak fikir.

“Saya cakap ini bukan saya nak mengugut ke tak. Secara sumpah demi nama saya, nama ayah saya, nama mak ayah saya, saya dah taknak menjadi orang Islam (sambil menggelengkan kepalanya dalam klip video itu).

“Saya keluar daripada agama Islam. Itu lebih afdal. Saya tak main-main, saya cakap betul.

“Mereka yang buat saya jadi saya nak keluar daripada Islam. Saya tak main-main, saya cakap betul.

“Mereka yang buat saya nak keluar daripada Islam. Mereka buat saya lebih jauh daripada Islam…dengan benda yang macam ini, dorang (mereka) buat saya, mungkin dorang (mereka) ingat dorang (mereka) boleh bagi iktibar…bukan.

“Saya lebih takut dan saya rasa lebih baik keluar daripada agama ini. Sebab saya lahir pun dalam Islam dan saya ikut sahaja apa yang mak saya ajar, saya buat.

“Rupa-rupanya…tak tahulah,” katanya.

Terdahulu, polis Selangor bersedia bekerjasama dan membantu Jais mengesan Nur Sajat.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed dilaporkan berkata, pihaknya bersedia membantu Jais mengesan Nur Sajat yang menghilangkan diri, baru-baru ini.

“Polis sentiasa bersedia untuk membantu Jais mengesan Nur Sajat,” katanya dalam laporan terdahulu MyMetro, hari ini.

Sementara itu, Pengarah Jais, Datuk Shahzihan Ahmad berkata, Jais dan Polis Selangor sentiasa bekerjasama bukan sahaja dalam menguatkuasakan Enakmen Jenayah Syariah, sebaliknya dalam semua perkara.

“Jais akan terus bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam usaha menguatkuasakan segala undang-undang termasuk berkaitan kes terbabit,” katanya.

Pada 23 Februari lalu, usahawan kosmetik itu dikenakan waran tangkap oleh Mahk4mah Tinggi Syariah Shah Alam kerana tidak hadir sebutan semula kes berhubung mengh1na Islam.

Sumber memberitahu, Sajat dipercayai bersembunyi sebaik war4n t4ngkap dikeluarkan mahk4mah terbabit.

Sajat dipercayai melarikan diri dan bersembunyi di tempat lain bagi mengelak dikesan Jais.

Menurut sumber, penguat kuasa kini berusaha menjejaki Sajat dan tidak menolak kemungkinan dia masih berada di kawasan Lembah Klang

Berikut reaksi dari netizan

“Sdr Sajat bawa bertenang..kita bincang elok2…

Sdr2 Sdri2 pendekatan keras tak selesai masalah. Ya saya tahu sdr sajat dah buat hal beberapa kali…bawalah pendekatan Rahmah…inshaAllah saya sudi jumpanya di mana2 tanpa sebarang syarat..hidayah Allah sgt istimewa..sama2 kita merasainya

“Bagi yg ada anak,isteri,cucu INGAT jangan berlebihan mengata saat orng lain diuji dengan kesesatan..takot bebalik pada yg mengata…

dan INGAT 5 perkara sebelum 5 perkara…

sihat sebelum sakit

muda sebelum tua

kaya sebelum miskin

lapang sebelum sempit

hidup sebelum mati

mari Bersyukur atas nikmat IMAN dan ISLAM yang tak ternilai harganya..semoga akhir hayat kita semua dapat mengucap kalimah LAAILAHAILLALLAH

“Memiliki harta dunia setinggi gunung pun masih x tenang lagi kehidupan mu wahai bang jad…. Kembali ke fitrah asal mu wahai bang jad…. Insaf dan bertaubat la selagi belum menutup mata buat selama2nya… Inshaallah hidup mu akan tenang… Semoga kita semua diampunkan segala dosa dan dirahm4ti Allah…

“X sokong dia, tp x mustahil dia betul² tukar agama di sebabkan terlalu byk desakan yg dia hadapi.. Tp org mcm dia ni mmg dah x akan mkn nasihat lemah lembut lg.. Skg dah menyusahkan semua pihak. Kalau betul dia dah buat pembedahan tukar jantina, x mustahil murtad pun dia berani.. Skg apa solusi kes dia? Kalau nk di penjarakan pun, penjara lelaki ke, wanita? Apa jaminan yg dia xkn di r0g0l oleh banduan² lelaki lain? Apa hukumnya plk (aurat) jika di tempatkan bersama² banduan wanita? Byk persoalan dlm kes dia ni. Semoga menjadi iktibar buat semua adik² (dan juga pakcik²) yg baru nk berjinak² dlm dunia mcm ni..

P0lis akan bantu

Pencarian Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman masih diteruskan selepas gagal menemui usahawan kosmetik itu di banglo mewah miliknya di Kota Damansara, Petaling Jaya semalam.

Terbaru, memetik laporan Kosmo! Online, pihak polis sedia membantu bagi menjejaki usahawan berusia 36 tahun tersebut yang dipercayai sedang bersembunyi.

Pemangku Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed bagaimanapun mengesahkan pihaknya belum menerima sebarang permohonan daripada pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

“Kita sedia bantu,” katanya ringkas menerusi laporan Kosmo! Online.

Terdahulu, Sajat dikenakan w4ran t4ngkap selepas gagal hadir ke mahk4mah pada sebutan semula kesnya Selasa lalu berhubung isu berpakaian wanita pada 2018.

Malah, penyanyi lagu Bobo Dimana itu juga sempat memuat naik beberapa posting berbaur s1ndiran di laman Instagram dipercayai ditujukan kepada penguat kuasa JAIS sebelum akaun miliknya diny4haktifkan.

Tak hadir mhkamah, Sajat dikena w4ran tngkap

SHAH ALAM: Mhkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengeluarkan w4ran tngkap terhadap usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau panggilan popular Sajat atas tudvhan berpakaian seperti wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hin4.

W4ran tngkap terhadap Muhammad Sajjad itu dikeluarkan Hakim Syarie, Mohammad Khalid Shaee @ Shaii.

Menurut sumber, W4ran tngkap itu dikeluarkan susulan Muhammad Sajjad gagal hadir ke mhkamah bagi pr0siding sebutan semula k3s tersebut hari ini.

Mewakili Muhammad Sajjad, Peguam Syarie Zuri Zabuddin Budiman berkata, prosiding tersebut dit4ngguhkan kerana anak guamnya tidak tampil ke mhkamah.

“Saya tidak nampak anak guam dan menunggu keh4dirannya. Oleh sebab tidak hadir, mhkamah menetapkan sebutan semula kes pada 1 Jun hadapan.

“Pada tarikh tersebut, anak guam saya diw4jibkan datang ke mhkamah,” katanya ketika ditemui di luar bangunan mahkamah.

Ditanya membuat proses mitigasi, Zuri Zabuddin menjelaskan, pihaknya memaklumkan mungkin akan melakukannya tetapi belum berbincang berhubung perkara tersebut.

Selain Zuri Zabuddin, usahawan kosmetik itu turut diwakili Ahmad Nazib Johari, Noor Azlina Che Hassan dan Amirah Zainal.

Kes dikendalikan, Timbalan Pendakwa Syarie Selangor, Atras Mohd. Zain.

Sumber: kosmo | utusan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*