Safiey Ilias Janji Takkan Keluar Agama Isl4m “Iman Naik Dan Turun, Allah Nak Bol4k Balik H@ti Sekejap Saja”

Penyanyi dan usahawan kosmetik Safiey Ilias berjanji tidak akan keluar dari agama Islam.

Katanya, biarpun dikec4m hebat dan berdepan dengan gangguan bipolar serta depresi, Safiey tetap dengan akidahnya sebagai umat Islam.

“Tak apalah sayang semua, ratu depresi ke, bipolar ke, bedah ke, g1la ke, kena kec4m ke, kena macam-macam ujian, insya-Allah tak akan ratu keluar agama.

“Iman naik dan turun, mungkin hari ini aku yang paling jahat, tapi esok lusa kita tak tahu. Allah nak bolak-balik hati seseorang sekejap saja,” katanya.

Mengambil iktibar daripada penghijrahan selebriti, nasihat Safiey lagi agar tidak terlalu cepat menghukvm dan horm4ti sesama manusia.

“Tengok je artis-artis seksi yang korang keji m4ki dulu, mungkin sekarang sudah bertudung berpurdah. Tapi kau yang kutvk dulu tu, kau jadi apa sekarang?

“Tolong horm4ti orang yang sedang diuji. Kau yang tak diuji patut bersyukur, atau kau kena banyak istighfar sebab Allah uji sebab sayang.

“Tak ada ujian yang ratu cakap Allah tak sayang kau marah, tapi kau jadi ustazah dan hakim macam Tuhan kau tak fikir pula.

“Hujung-hujung jangan berhenti buat kebaikan selagi kita orang Islam. Sebab nanti ada satu kebaikan kita yang Allah suka dan bagi hidayah. Kita pun tak tahu amalan yang mana,” tambah Safiey.

Terdahulu, kecoh apabila penyanyi dan juga usahawan kosmetik Nur Sajat mengvgut untuk keluar dari Islam apabila tidak henti-henti mendapat kec4man dari netizen.

Tindakan Sajat itu mengvndang rasa marah dan kurang senang dalam kalangan netizen.

Sumber:Gempak

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : http://www.dnq.pw/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*