(Video) Ramai Seb4k Tengok Wartawan Astro Arena Men4ngis Temuramah Jaguh Lompat Tinggi Negara, Lee Hup Wei Di Olimpik Tokyo

Ramai tersentuh apabila menonton sesi temubual wartawan Astro Arena, Bazly Azmi dan jaguh lompat tinggi negara, Lee Hup Wei selepas atlet tersebut g4gal melepasi pusingan kelayakan di Sukan Olimpik 2020 di Tokyo, baru-baru ini.

Potongan video temuramah tersebut juga menjadi tular apabila Bazly dilihat g4gal menahan rasa sebak selepas Hup Wei memberitahu beliau tidak akan bertanding lagi di Olimpik.

Sebelum itu, Hup Wei dalam nada seb4k berulang kali memohon maaf dan mengakui kesil4pannya yang g4gal melepasi ketinggian 2.17 meter pada peringkat saringan tersebut.

Bazly ketika berpusing menghadap kamera dilihat tidak dapat mengawal em0si dengan nada tersekat-sekat menyelesaikan tugasan tersebut.

Menurut Bazly, 15 tahun mengenali Hup Wei akhirnya beliau menyatakan hasrat untuk berundur dari Sukan Olimpik.

Sementara itu tinjauan Gempak di laman sosial Hup Wei mendapati ribuan ucapan dan kata-kata semangat menghujani ruangan komen atlet tersebut.

Kesemua mereka mengucapkan tahniah kerana Hup Wei berjaya membawa nama negara sehingga ke sukan bertaraf dunia itu.

Menerusi video yang mula tular di media sosial sejak semalam, Hup Wei, mengakui bahawa dia terlalu tert3kan memburu tempat ke final sehingga g4gal merekodkan sebarang catatan dalam pusingan kelayakan Kumpulan A, Sukan Olimpik Tokyo 2020.

Mengimbau perjalanannya ke Tokyo, Atlet kelahiran Selangor berusia 34 tahun itu terlalu bercita-cita untuk layak ke final edisi kali ini, lebih-lebih lagi selepas berjaya melakukannya dalam Kejohanan Olahraga Dunia di Doha, Qatar pada 2019.

Bagaimanapun, pand3mik C0V1D-19 dan penundaan setahun Sukan Olimpik Tokyo memperlihatkan betapa dia berg3lut dengan pelbagai dug4an, termasuk beberapa siri kec3deraan dan positif koron4virvs.

“Saya rasa saya sangat tert3kan di sana, saya tidak dapat rasa apa-apa. Saya mencuba untuk mencarinya tetapi tidak dapat juga. Saya sudah buat yang terbaik.

“Untuk datang ke sini bukannya senang, saya sampai ke sini dengan melalui banyak halangan. Tetapi apabila di sini saya tidak dapat buat yang terbaik, saya minta maaf.

“Jurulatih sudah memberikan tunjuk ajar mengenai segala kesilapan saya tetapi saya tidak dapat memperbetulkannya kerana saya amat tert3kan. Saya tidak dapat perasaan itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lee Hup Wei (@leehupwei)

“Ketinggian 2.17 itu bukanlah masalahnya kerana masalahnya adalah diri saya sendiri yang melakukannya dengan tidak bagus.

“Segalanya serba tidak kena, larian saya, lompatan saya, saya mencuba untuk mencarinya tetapi tidak dapat juga.

“Saya memang sudah bersedia tetapi hari ini semuanya tidak menjadi.

“Ini adalah Sukan Olimpik terakhir saya. Saya tidak akan ke Sukan Olimpik Paris 2024,” katanya ketika ditemubual Astro Arena.

Sumber: Gempak

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*