[Vide0] Luah hasrat nak kahwin, atlet berbasikal ris4u saat tunggu reaksi bapa ketika buat panggilan telefon – “Ibu kata tak payah meng4da-ng4da”

SEJAK pand3mik C0v1d 19 mel4nda, ramai dalam kalangan kita yang sudah lama tak pulang ke kampung halaman. Malah, rasa rindu terhadap kedua ibu bapa juga bagaikan tak berkesudahan apabila larangan rentas negeri masih dilaksanakan.

Namun, lain pula ceritanya melibatkan seorang atlet berbasikal ini apabila dia ada cara tersendiri untuk mengvbat kerinduan terhadap keluarganya.

Menurut Mohamad Faiz Mohd Hata, 22, dia pada Februari lalu membuat pr4nk panggilan telefon terhadap bapanya, Mohd Hata Ali, 54, dan meminta keizinan untuk menamatkan zaman bujangnya.

Bagaimanapun, rakaman video pr4nk itu tiba-tiba tular di TikTok selepas ia dikongsi oleh rakannya yang juga atlet berbasikal, Muhamad Hafizul Asyraf Jaafar, 22, menerusi TikTok pada Jumaat.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Ia sebenarnya pr4nk yang saya buat pada Februari lalu. Cuma Hafizul baru post di TikTok, tak sangka viral. Selain ayah, saya juga buat pr4nk itu ke atas ibu, nenek dan abang.

“Pada masa tu, saya dan Hafizul ada dalam bilik di pusat latihan di Gelang Patah, Johor. Memang bos4n tak tahu nak buat apa, jadi saya buat pr4nk call itu terhadap keluarga. Sebelum ni saya pernah tengok orang lain buat pr4nk yang sama.

faiz3

Keluarga besar Faiz.

“Memang rasa t4kut masa nak buat pr4nk. Ayah tak g4rang, tapi dia teg4s dalam banyak benda. Ris4u masa nak call, tapi tak sangka ayah tergelak-gelak. Terus rasa lega masa tu.

“Kemudian saya pr4nk ibu. Dia kata tak payah ng4da-ng4da nak kahwin. Abang pun cakap benda sama, dia suruh saya cari duit dulu. Nenek pula OK, dia kata kahwin je kalau dah ready,” ujarnya yang mesra disapa Faiz.

Tak sampai hati saya tengok komen. Mereka kata rindu dan teringat ayah masing-masing.

FAIZ

Menurut Faiz, dia sama sekali tak menyangka video panggilan telefon dengan bapanya yang dimuat naik menerusi TikTok Hafizul akan meraih sehingga lebih 100,000 tontonan.

Malah katanya, terbit rasa s4yu tatkala dia membaca komen apabila ramai netizen menzahirkan rasa rindu dan terkenang akan bapa masing-masing.

faiz2

Faiz akui risau untuk membuat pr4nk ke atas bapanya.

“Saya terkejut bila Hafizul tunjuk video ini viral. Tak sampai hati saya tengok komen. Mereka kata rindu dan teringat ayah masing-masing.

“Ada yang turut berterima kasih, dia kata video saya membuatkan dia terkenang ayah yang jauh di mata,” ujarnya lagi.

faiz4

Faiz (berkaca mata) bersama rakannya, Hafizul yang memuat naik video pr4nk itu ke TikTok sehingga tular.

Selain komen berb4ur sedih, ramai netizen turut meluahkan rasa terhibur dengan reaksi bersahaja bapa Faiz yang banyak ketawa sepanjang panggilan telefon itu.

Tambah Faiz, dia juga sudah lama tak bersua muka dengan bapanya yang menetap di Taman Daya, Johor Bahru memandangkan dia kini sibuk dengan latihan berbasikal.

faiz5

Mereka berharap C0v1d 19 segera berakhir agar dapat menjalani kehidupan seperti sedia kala.

Menurut Faiz, dia sudah enam tahun bergelar atlet berbasikal dalam acara lebuh raya dan trek. Hafizul pula sudah terlibat dengan sukan sama sejak tujuh ke lapan tahun lalu.

Dua sahabat baik yang berkongsi tarikh lahir pada 8 September 1999 itu sebelum ini pernah merangkul emas dalam acara berpasukan ketika temasya Sukan Malaysia (Sukma) Perak pada 2018.

Selain mengharapkan p4ndem1k C0v1d 19 berakhir segera, Faiz dan Hafizul turut memasang impian untuk mempamerkan prestasi cemerlang dalam Sukma 2020 yang akan diadakan di Johor pada tahun depan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : Mstar

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*