Netizen terpegun lihat pemuda kongsi sayur2 segar tanpa minta bayaran, “Uish bestnya…”

Perkara yang paling dimahukan oleh seseorang dirumahnya adalah dapat bercucuk tanam kerana lebih mudah untuk mendapatkan sayur-sayuran mahupun buah-buahan yang ditanam sendiri.

Namun begitu, tidak semua orang berpeluang melakukan hal itu kerana ada yang s1buk dengan kerjaya dan tidak mempunyai masa untuk menguruskan tanaman, pun begitu ada juga yang sebaliknya.

Bagi seorang pemuda ini pula, dia menarik tumpuan ramai pengguna di aplikasi TikTok dengan kongsi sayur- sayur yang ditanam segar di halaman rumahnya.

Tindakannya dalam berkongsikan rezeki kepada orang ramai turut mencetvskan netizen memuji sikap baiknya apabila dia hanya memberikan secara percuma.

Ujarnya meskipun yang mengambil sayur sayuran di rumahnya ingin membayar namun dia men0lak kerana niat pemuda ini hanya ingin kongsi rezeki bersama mereka.

Menjenguk ke ruangan komen di hantaran video itu, ternyata netizen juga terpegun dengan hasil tanaman pemuda berkenaan yang boleh dikatakan kesemuanya segar.

Netizen dalam pada itu turut mendoakan kebaikan pemuda itu yang tidak lokek berkongsikan rezeki sayur sayuran segar tersebut dengan orang ramai. Terbaik!

“Alhamdulillah, bersedekah amalan yang mulia”

PemudaPemudIMG_20210813_152738

“Semoga murah rezeki dan dipermudahkan urusan dunia akhirat”

Pemuda

“Sama la dengan mama saya. Orang mari amik free je”

IMG_20210813_152828PemudaIMG_20210813_152910IMG_20210813_152917

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : HCL

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*