Sendirian di rumah, wanita sarat hamil pelik rider minta izin nak masuk… rupa-rupanya sebab bi4wak – “Check CCTV, dia sanggup patah balik”

SIAPA tidak terkejut kalau tiba-tiba seekor bi4wak masuk ke rumah, kan?

Detik cem4s itu dirakamkan menerusi kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di luar sebuah rumah dan kemudian dikongsi di laman sosial sehingga menjadi tular.

Bercakap kepada mStar, Siti Umira @ Siti Aniah Udin berkata, ins1den itu sebenarnya berlaku pada April tahun lalu dan rakaman CCTV baru dikongsi di laman sosial.

Wanita berusia 28 tahun itu juga memberitahu, ketika kejadian di rumahnya di Puchong, Selangor, dia sedang sarat hamil anak sulung dengan usia kandungan sembilan bulan.

“Masa berlaku tu kira-kira pukul 3 petang dan saya berada di dapur. Tiba-tiba saya dengar bunyi hon motosikal dari luar rumah.

biawak masuk rumah 3

“Dari dalam rumah, saya nampak ada seorang rider hantar barang. Pelik juga sebab saya tak order barang, tak kenal dan tak pernah nampak rider tu sebelum ni,” katanya kepada mStar.

Mengulas lanjut, Umira menjelaskan, ketika kejadian dia bersendirian di rumah, manakala suaminya keluar bekerja sebagai penghantar makanan.

“Saya tak berani buka pintu. Dari luar pintu pagar, rider tu beritahu ada seekor bi4wak besar masuk ke kawasan rumah, dan dia nak tolong halau keluar bi4wak tu.

“Tapi saya tak nampak bi4wak tu. Saya cuma dengar bunyi-bunyi bising seperti sesuatu berada di kawasan rumah,” ujarnya yang berasal dari Wakaf Bharu, Kelantan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Rakaman CCTV menunjukkan seekor bi4wak berada di dalam kawasan rumah.

Ketika kejadian, dia dan suami baru berpindah ke rumah tersebut hampir sebulan, dan mengakui kehadiran haiwan liar itu di kawasan rumah ‘mengh4ntui’ dirinya.

“Kalau rider tu tak halau, saya risau biawak tu akan panjat peralatan motosikal di tepi luar rumah yang membolehkan ia menyelinap masuk ikut tingkap kecil di bilik air.

“Masa tu saya sarat hamil. Nak bawa perut berjalan jauh pun tak larat, apatah lagi nak lari kalau bi4wak masuk rumah. Jadi, saya lebih takutkan bi4wak.

“Dari dalam rumah dengan semua pintu berkunci, saya beritahu rider boleh masuk untuk halau bi4wak,” ujar Umira yang baru mendirikan rumah tangga pada Ogos 2020.

biawak masuk rumah 4

Penghantar barang berjaya menghalau keluar seekor bi4wak.

Umira yang pan1k ketika itu memberitahu, dia kemudian mendengar lelaki berkenaan keluar dari pintu pagar rumah sebelum dimaklumkan bahawa bi4wak tersebut telah dihalau.

“Saya ucap terima kasih dari dalam sebelum rider beredar. Saya kemudian call suami minta periksa CCTV sebab dia ada akses tengok rakaman dari telefon.

Masa tu saya sarat hamil. Nak bawa perut berjalan jauh pun tak larat, apatah lagi nak lari kalau bi4wak masuk rumah.

SITI UMIRA

“Sah! Memang bi4wak masuk ke rumah. Menerusi rakaman CCTV, rider tu dah nampak bi4wak depan pintu pagar sebelum beredar, tapi berpatah balik nak alert tuan rumah.

“Saya bersyukur sebab tiada kejadian buruk berlaku. Hanya fikir keselamatan diri dan kandungan. Alhamdulillah, saya selamat lahir anak lelaki pada Mei lalu,” katanya sambil menambah anaknya kini berusia tujuh bulan.

biawak masuk rumah 2

Umira (kiri) ketika hamil dan suami.

Susulan perkongsian video tersebut, ejen unit amanah itu menerima komen-komen mengenai bahaya membenarkan orang yang tidak dikenali masuk ke kawasan rumah.

“Saya akui perkara sebegitu logik di zaman sekarang. Tapi pada masa sama, saya berdoa agar diberi perlindungan, dan mengambil langkah berjaga-jaga dengan mengunci pintu rumah.

“Kalau kita ada niat baik nak tolong orang, ikut cara yang sepatutnya. Macam rider tu, dia panggil dulu dan beritahu ada bi4wak, minta izin masuk ke kawasan rumah untuk halau bi4wak tu.

“Mengikut rakaman CCTV, selalu juga bi4wak berkeliaran di kawasan perumahan. Saya yakin bi4wak sentiasa ada sebab perasan di pagar rumah jiran-jiran ditutup dengan dawai. Saya juga pasang dawai di bawah pagar rumah selepas kejadian tu,” katanya.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : mStar

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*