Lumpur Tebal Sampai Paras Bumbung, Rumah Seolah Masih ‘Tenggelam’ Lepas Banjir

Hujan lebat yang berterusan di negeri di Pantai Timur sejak beberapa hari lalu menyebabkan beberapa daerah di Terengganu, Pahang dan Kelantan dilanda banjir. Ramai yang terjejas disebabkan air yang naik dengan begitu cept Sekali menyebabkan ramai juga yang tidak sempat untuk berkemas.

Susulan daripada banjir yang dikatakan berlaku di luar musim itu, banyak keluarga yang terjejas dan banyak juga rumah dan harta benda yang mengalami kerosakan. Sebuah video yang menyayat hati telah tular di laman aplikasi Facebook apabila video itu memaparkan kerosakan yang tervk.

Rakaman video yang meny4yat hati itu membuatkan banyak hati yang sedih kerana sebuah rumah dilihat penuh dengan lumpur sehingga ke paras bumbung. Tidak dapat dibayangkan apa perasaan tuan rumah apabila melihat lumpur yang meliputi hampir keseluruhan rumah itu.

Hasil tinjauan mendapati tanah lumpur itu dilihat sudah kering kerana seorang lelaki boleh berjalan di atas lumpur tersebut tanpa ada masalah. Lumpur yang begitu tebal itu sehingga memasuki rumah tersebut. Dengan melihatnya pun penat, usahkan usaha untuk membersihkannya.

Video:

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen yang bersimpati dengan nasib yang menimpa tuan rumah itu dan berharap supaya tuan rumah bersabar dan redha dengan dugaan yang menimpa.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : Twitter erinsakura

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*