Wow! Sanggup berhabis RM300,000 meriahkan birthday anak usia 4 tahun, teruja lihat ucapan khas di pantai pulau persendirian dari helikopter

KEJUTAN hari jadi tentunya bukan biasa-biasa apabila satu ucapan gergasi yang boleh dilihat dengan jelas dari pandangan udara.

Happy birthday Ali (Selamat hari lahir Ali),” demikian ucapan hari jadi yang ditulis atas pasir serta emoji hati secara ekseklusif di tepi pantai di sebuah pulau persendirian.

Begitulah bertuahnya seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun yang menyaksikan kejutan itu dari sebuah helikopter yang dinaikinya bersama keluarga.

Ibu kepada kanak-kanak itu yang hanya mahu dikenali sebagai Farah MJ berkata, dia bersama keluarga menaiki helikopter dari Kuala Lumpur ke sebuah pulau persendirian dekat Pangkor, Perak, untuk bercuti di sebuah resort, baru-baru ini.

birthday 300k 3 W

Wanita berusia 27 tahun itu bagaimanapun tidak menyangka terdapat kejutan yang dibuat oleh pihak resort sempena ulang tahun kelahiran anaknya, Rafael Ali Nik Ashraf pada 20 Februari lalu.

“Kami sekeluarga bercuti ke private island untuk meraikan hari jadi anak sulung saya. Penerbangan dari Kuala Lumpur ke pulau mengambil masa kira-kira sejam.

“Bila dah sampai pulau sebelum mendarat, kapten tiba-tiba beritahu nak bawa kami pusing-pusing pulau dahulu. Kapten kemudian cakap ada surprise kat depan dan minta kami tengok ke bawah, nampak ucapan birthday untuk anak yang ditulis atas pasir.

“Pihak resort memang tahu kedatangan kami untuk sambut birthday anak, tapi tak sangka ada surprise. Saya sendiri terkejut dan terh4ru,” katanya kepada mStar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Ucapan hari jadi yang ditulis di atas pasir.

Walaupun baru berusia empat tahun, Farah berkata, anaknya yang lebih mesra disapa Ali itu turut teruja menerima kejutan itu.

“Anak saya jenguk dari tingkap helikopter dan excited tanya ‘Wow! Who write this for me?‘ (Siapa tulis ini untuk saya?). Saya cakap pihak resort yang buat semua orang sayang Ali,” ujarnya sambil menambah anaknya itu merupakan anak sulung daripada dua beradik.

birthday 300k 8

Anak Farah teruja menerima kek hari jadi tiga tingkat.

Menurut usahawan dalam bidang eksport dan import itu, percutian selama empat hari dan tiga malam itu dipenuhi dengan pelbagai aktiviti menarik untuk meraikan hari jadi anaknya.

Jelasnya, terdapat parti hari jadi, jamuan makan dan makan malam barbeku serta merasai pengalaman menaiki kapal layar mewah bagi menikm4ti panorama matahari terbenam.

Saat paling tidak dapat dilupakan ketika bercuti di pulau persendirian adalah saya meluangkan masa bersama anak-anak. Masa tak boleh dibeli dengan wang.

FARAH MJ

“Anak saya paling excited bila dapat kek hari jadi tiga tingkat. Kek tu ditempah khas itu berharga RM5,000 dan dibawa dengan menaiki bot dari seberang ke pulau.

“Sebenarnya anak saya sukakan birthday. Dari umur dia setahun, birthday cake untuk anak bertingkat-tingkat yang ditempah khas,” katanya yang berasal dari Kota Bharu, Kelatan.

birthday 300k W

Farah sekeluarga menaiki kapal layar mewah.

Namun kata Farah, anak lelakinya yang disifatkannya sebagai penyayang, bijak dan mendengar kata itu buat pertama kali merasai pengalaman menaiki helikopter.

Dalam pada itu, Farah menjelaskan bahawa kos percutian keluarga sempena sambutan hari lahir anak lelakinya berjumlah RM300,000.

birthday 300k 5 W

Farah sekeluarga gembira meluangkan masa bersama.

“Saya dan suami ke private island ini pun memang nak sambut birthday anak. Saya agak sibuk dengan bisnes, jadi nak luangkan masa dengan anak-anak.

“Saya memegang prinsip bekerja keras untuk anak-anak. Saya mahu anak-anak merasai pengalaman menarik, yang mereka dan saya tak boleh lupakan.

“Bagi saya, saat paling tidak dapat dilupakan ketika bercuti di pulau persendirian adalah saya meluangkan masa bersama anak-anak. Masa tak boleh dibeli dengan wang,” katanya.

Video sambutan hari jadi anak yang dikongsi Farah menerusi aplikasi TikTok meraih l.2 juta tontonan dalam masa sehari.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : mStar

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*