Mel4mpau! DJ Lin ber4ng dikatakan sudah men1nggal dunia, bimbang keadaan kesihatan ibu jika baca berita p4lsu

TIADA angin tiada ribut, tiba-tiba terdapat satu perkongsian di laman Facebook mend4kwa penyampai radio Suria FM iaitu DJ Lin sudah men1nggal dun1a.

Beng4ng dengan berita p4lsu itu, DJ Lin atau nama sebenarnya Roslinda Abdul Majid memberitahu dia mengetahui tentang status itu daripada peminat yang menghubunginya di Instagram bertanyakan mengenai kesahihan perkara itu.

Menganggap ia merupakan satu fitn4h besar, penyampai radio berusia 46 tahun ini berkata dia bimbang memikirkan keadaan kesihatan ibunya jika membaca status berkenaan.

DJ LIn 2

DJ Lin berkongsi paparan skrin status itu di Instagram.

“Malam tadi sampai subuh saya dekat konti untuk siapkan kerja sebab nak raya. Habis on air itu, saya ternampak ada peminat DM di IG beritahu ada orang dekat FB mengatakan saya sudah men1nggal.

“Dia tanya betul ke saya men1nggal. Saya cakap la saya ada ini dekat pejabat lagi. Memang saya beng4ng la bila dapat tahu. Balik rumah, saya minta tolong pembantu saya post status itu di IG.

“Bagi saya, ini sangat keterlaluan la. Kalau sekali pun nak raih perhatian atau sebagainya, banyak lagi eleman lain boleh buat, tapi jangan libatkan soal kem4tian!

“Dia kena ingat kem4tian ini melibatkan emosi terutama orang terdekat dengan saya. Lagi-lagi ibu saya yang tengah sakit di Johor. Dia dah la ada sakit jantung,” katanya kepada mStar.

Memang saya beng4ng la bila dapat tahu.

DJ LIN

PENYAMPAI RADIO SURIA FM

Terdahulu, DJ Lin menerusi laman Instagram miliknya memuat naik paparan skrin status dari akaun Facebook ‘Pengeluaran Khas KSWSP 2022’ yang mendakwa dia sudah men1nggal dun1a pada Rabu.

“Assalammulaikum… sesiapa yang kenal DJ LIn Suria FM telah men1nggal dun1a pada tarikh 27 April 2022. Mari sedekah Al-Fatihah buat arwah. Innalillahiwainillahirajiun,” tulis individu tersebut.

Rata-rata netizen di ruang perkongsian tersebut mempercayai berita itu dan meninggalkan komen dengan ucapan takziah serta Al-Fatihah.

Dalam pada itu, DJ Lin bimbang sekiranya saudara mara yang melihat status tersebut menghubungi ibunya bertanyakan mengenai kesahihan berita berkenaan.

DJ Lin 1

DJ Lin mempunyai dua orang anak.

“Bayangkan kalau saudara mara saya yang aktif di FB nampak posting itu dah hubungi ibu saya untuk beritahu saya sudah men1nggal. Bayangkan macam mana keadaan ibu saya itu.

“Kalau ibu saya pengs4n atau apa-apa terjadi pada dia macam mana? Memang saya cari budak itu sampai dapat! Selain ibu, anak-anak saya macam mana. Kita dah la nak sambut raya ini.

“Mereka dah la bergantung dengan saya. Kadang-kadang benda macam ini, boleh buat orang percaya. Sebab ramai yang komen tulis Al-fatihah sebab percaya,” ujarnya.

Meskipun individu berkenaan sudah membuat permohonan maaf namun DJ Lin masih menganggap perkara tersebut belum selesai.

“Peminat saya ada hubungi saya katanya individu itu ada muat naik status permohonan maaf. Tapi dia tak ada hubungi saya atau pembantu saya. Saya anggap benda ini belum selesai,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : mStar

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*