Tauke ikan bakar borong 10 kotak piza wagyu Jofliam! Gigih datang dari Kemaman, berhabis RM1,500 nak merasa hidangan premium

BUKAN sekotak, sebaliknya wanita ini memborong 10 kotak piza wagyu dengan harga RM1,500!

Video yang dikongsikan di laman TikTok ketika urusan jual beli piza wagyu hasil air tangan usahawan dan pempengaruh media sosial (influncer) terkenal, Jofliam, nyata mengundang perhatian warga maya.

“Alhamdulillah… finally piza wagyu Jofliam,” tulisnya pada perkongsian berkenaan.

Berkongsi cerita dengan mStar, Ieda Asanudin berkata, dia teringin untuk menikm4ti piza yang dijual oleh suami kepada penulis blog popular, Cik Epal itu selepas kerap melihat video perkongsian pengikutnya di media sosial.

“Apabila banyak kali lalu dekat timeline dan masuk For You Page (FYP) Tiktok, saya rasa macam nak cuba beli dan rasa. Lebih-lebih lagi mereka yang dah beli bagi review dan feedback bagus.

“Ada siap cakap beli satu tak cukup. Tapi saya tak tahu cara nak order… saya hantar mesej di Direct Message (DM) tapi tak berbalas. Hinggalah terjumpa satu video seorang follower yang share macam mana nak order.

piza 2

Rakan-rakan Ieda turut menemaninya ketika mengambil tempahan piza wagyu.

“Rupanya Jofliam akan buat open order dekat Instagram pada waktu tertentu. Saya buat mode turn on notification supaya lebih senang alert, selalu refresh dan akhirnya berjaya order.

“Saya order pada Rabu 22 Februari lalu untuk slot pada Sabtu (kelmarin). Tempoh menunggu tiga hari tu memang excited sangat,” kongsi wanita berusia 32 tahun ini.

Ieda yang juga pemilik Restoran Matt Acca Ikan Bakar Petai di Geliga, Kemaman, Terengganu berkata, dia bersama suami dengan ditemani empat rakan lain bertolak ke ibu kota untuk mengambil pesanan piza selepas selesai berniaga pada malam sebelumnya.

“Jofliam yang datang hantarkan piza-piza tersebut. Orangnya sempoi… dia pesan, ‘makan panas-panas, jangan tunggu sampai Kemaman’.

“Kami punya excited, selepas ambil piza, berhenti dulu di satu tempat untuk makan. Memang seperti yang dikatakan ramai, sangat sedap dan berbaloi dengan harga RM150 sekotak.

piza 1

Ieda sering memberi hadiah kepada staf restoran sebagai tanda penghargaan.

“Bagusnya, sampai Kemaman pun kesedapannya tetap maintain… staf saya sendiri akuinya,” ujarnya lagi.

Ieda menambah, dia tidak kisah dan langsung tidak berkira wang ringgit jika melibatkan soal makanan.

“Bagi saya, bab makan jangan berkira. Macam saya, saya beli untuk kongsi dengan keluarga, kawan-kawan dan staf restoran. Kalau ada duit, saya tak kisah untuk spend. Orang kata, berbahagi rezeki.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Alhamdulillah, komen-komen yang diterima pun positif. Cuma bagi yang belum ada peluang dan teringin untuk mencuba piza Jofliam, saya doakan mereka moga dimurahkan rezeki selalu.

“Saya sendiri pernah berada di tempat di mana langsung tak mampu beli barang mahal. Saya dulu cuma peniaga masakan panas di warung. Berkat usaha dan dengan izin Allah, dapat kembangkan perniagaan dan memiliki sebuah restoran bersama suami,” katanya.

piza 3

Restoran ikan bakar yang diusahakan oleh Ieda dan suami di Kemaman.

Tidak menyangka perkongsian videonya menjadi tular sehingga meraih lebih 600,000 jumlah tontonan di TikTok, Ieda berkata dia sekadar mahu berkongsi pengalaman di samping menyebarkan mesej tentang penting berkongsi rezeki sesama orang sekeliling.

“Bagi saya, kalau ada rezeki lebih, jangan kedekut untuk berkongsi dengan orang lain. Ada keberkatan daripada amalan itu,” ujarnya lagi.

Sumber : mstar.com.my

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : https://www.keramatviral.com/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*