“Mulia sangat hati awak dik” – Gelagat budak lelaki suapkan makanan buat ramai seb4k

Sahabat yang baik adalah sahabat yang ada masa kita susah dan senang. Bukan sahaja masa senang tetapi susah bersama. Sahabat yang baik ini tidak dapat diganti dan dicari. Banyak jenis sahabat yang kita ada tetapi jarang yang ada sahabat sejati.

Dikurniakan sahabat yang sejati adalah anugerah yang terbaik kepada seseorang. Tidak ramai orang yang mempunyai sahabat yang susah senang bersama kita. Ramainya akan menghilangkan diri jika rakan mereka dalam kesusahan.

Begitulah yang dapat digambarkan apabila melihat sebuah rakaman video yang memaparkan kasih sayang seorang sahabat yang menolong rakannya yang tidak mempunyai tangan untuk makan “corndog”. Sungguh mulia hati seorang sahabat yang menolong rakannya yang memerlukan.

Video terbabit merakamkan seorang murid lelaki yang tidak mempunyai kedua belah tangan sedang disuap oleh rakannya. Walaupun rakannya itu sedang bersembang dengan rakan yang lain tetapi dia tidak mengabaikan rakannya itu dan terus meletakkan “corndog” itu dekat dengan mulut rakannya itu supaya memudahkan rakannya itu memakannya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by jentikhati™ (@jentikhati)

Apabila diterjah ke ruangan komen, rata-rata warganet memuji murid yang menolong memegang makanan itu dan juga memuji ibu bapa murid tersebut yang berjaya mendidik anak yang mempunyai akhlak yang mulia.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral

Sumber : https://www.instagram.com/jentikhati/

Apa Kata Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*